Principală | Înregistrare | Autentificare | RSSMiercuri, 20-06-2018, 11:05 AM

ȘCOALA GIMNAZIALĂ
”GH. I. BRĂTIANU” IAȘI

ȘCOALA 10, O ȘCOALĂ DE NOTA 10 !

Meniu site
Anunțuri
09.06.2018
STRUCTURĂ AN ȘCOLAR 2018-2019
STRUCTURA ANULUI ȘCOLAR 2018-2019

05.06.2018
CONCURS ”PRÂSLEA CEL ISTEȚ” 2018

Diplomele se pot ridica de la Căsuța Poștală a ISj Iași
REZULTATE FINALE
  • REZULTATE LB. ROMÂNĂ
  • REZULTATE MATEMATICĂ
  • IMAGINI DIN TIMPUL CONCURSULUI
  • SUBIECTE ȘI BAREM LB. ROMÂNĂ 2018
  • SUBIECTE ȘI BAREM MATEMATICĂ 2018
  • MODEL SUBIECTE ȘI BAREM LB. ROMÂNĂ 2017
  • MODEL SUBIECTE ȘI BAREM MATEMATICĂ 2017
  • MODEL SUBIECTE ȘI BAREM LB. ROMÂNĂ 2016
  • MODEL SUBIECTE ȘI BAREM MATEMATICĂ 2016

  • 25.05.2018
    TITULARIZARE 2018

  • REZULTATE FINALE COMUNICARE ÎN LB. ROMÂNĂ
  • REZULTATE INSPECȚII LA CLASĂ
  • PROGRAMARE LECȚII ÎNVĂȚĂTORI
  • PROGRAMARE LECȚII RELIGIE ORTODOXĂ


  • 11.05.2018
    ÎNSCRIERE GRĂDINIȚĂ 2018-2019

  • ETAPE,PROGRAM, DOSAR ÎNSCRIERE GRĂDINIȚĂ

  • 09.05.2018
    ADMITERE CLASA a IX-a 2018-2019

  • BROȘURĂ ADMITERE LICEU, ȘCOLI PROFESIONALE, ÎNVĂȚĂMÂNT DUAL

  • 26.04.2018
    ȘCOALA PENTRU VALORI AUTENTICE

  • REZULTATE EVALUARE

  • 17.04.2018
    ȘCOALA ALTFEL

    În săptămâna 23-27 aprilie 2018 se va desfășura în școala noastră Programul Național "Școala Altfel"
    PROGRAM GRĂDINIȚĂ
    PROGRAM CICLUL PRIMAR
    PROGRAM GIMNAZIU

    03.04.2018
    SALARII FUNCTII ÎNVĂȚĂMÂNT
    SALARII FUNCȚII ÎNVĂȚĂMÂNT MARTIE 2018

    28.03.2018
    ÎNSCRIERE ÎNVĂȚĂMÂNT PRIMAR AN ȘCOLAR 2018-2019
  • ELEVI ADMIȘI ÎN PRIMA ETAPĂ


  • 06.03.2018
    CATEDRE VACANTE AN ȘCOLAR 2017-2018
  • CONDIȚII SPECIFICE PENTRU OCUPAREA POSTURILOR VACANTE 2018-2019
  • LISTA POSTURI 1
  • LISTA POSTURI 2
  • LISTA POSTURI 3

  • 24.02.2018
    ÎNSCRIERE ÎNVĂȚĂMÂNT PRIMAR AN ȘCOLAR 2018-2019
  • ORDIN DE MINISTRU PRIVIND ÎNSCRIEREA ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR 2018-2019
  • ACTE DOSAR, PROGRAM EVALUARE PSIHOSOMATICĂ, TELEFONUL PĂRINȚILOR, PROGRAM ÎNSCRIERE
  • CIRCUMSCRIPTIA SCOLII GH. I BRĂTIANU
  • PRECIZĂRI EVALUARE PSIHOSOMATICĂ 2018-2019
  • CRITERII DEPARTAJARE CLASA PREGĂTITTOARE
  • CLASELE VIITORILOR ȘCOLARI

  • 15.10.2018
    SALARII FUNCTII ÎNVĂȚĂMÂNT
    SALARII FUNCȚII ÎNVĂȚĂMÂNT SEPTEMBRIE 2017

    30.10.2017
    PROIECT EDUCAȚIONAL ”SUPERMATE”
    PRECIZĂRI PROIECT
    IMPORTANT!!! - CURSURILE PROIECTULUI EDUCAȚIONAL SUPERMATE NU SE DESFĂȘOARĂ ÎN PERIOADELE DE VACANȚĂ A ELEVILOR

    DOCUMENTAȚIE PROIECT

    DOCUMENTAŢIA PROIECTULUI ECO-ŞCOALA
     
        Motto: „Natura este singura carte în care fiecare filă ascunde un adevăr.” (J.W. Goethe)
     
    REZUMATUL PROIECTULUI
     
    Una dintre preocupările U.E. în ceea ce priveşte politica de mediu este rezolvarea problemei deşeurilor. Acestea poluează aerul, apa şi solul, degradează peisajele pe suprafeţe întinse, antrenează costuri ridicate pentru depozitare şi incinerare.
    Cu toţii suntem responsabili de agravarea problemelor mediului, de risipirea resurselor limitate. Stă în puterea fiecăruia dintre noi să contribuie la soluţionarea acestui flagel al omenirii! În acest context, proiectul propune crearea unui curent de opinie favorabil dezvoltării conştiinţei ecologice, vizând schimbarea comportamentului şi a mentalităţii la nivel individual şi colectiv.
    Grupul ţintă în acest proiect este constituit din elevii Şcolii „Gheorghe I. Brătianu” Iaşi, părinţii şi cadrele didactice ale acestora.
    Implicarea efectivă va fi realizată prin activităţi cotidiene de colectare selectivă a deşeurilor, precum şi prin evenimente socio-culturale periodice, care vor avea loc în cartierul Tătăraşi (activităţi educative şi extracurriculare).Rezultatul general scontat este o dinamizare a elevilor, părinţilor, profesorilor şi a tuturor celorlalţi apartenenţi ai comunităţii locale, care vor deveni mai comunicativi şi mai creativi în ceea ce priveşte schimbarea mentalităţilor şi implicarea în acţiunea de combatere a degradării mediului.
    Obiectivele programului constau în încurajarea creativităţii şi a iniţiativei în viaţa comunităţii preadolescenţilor, în dezvoltarea spiritului de echipă, în completarea cunoştinţelor persoanelor implicate, precum şi în îmbunătăţirea calităţii vieţii comunităţii în care se derulează acest program – cartierul Tătăraşi.

     
    I. BENEFICIILE ŞCOLII
     
    Programul Eco-Şcoala reprezintă un program educaţional prin intermediul căruia elevii conştientizează problemele locale de mediu, precum şi eforturile comunităţii locale privind protecţia şi conservarea mediului şi care oferă soluţii concrete de implicare activă în rezolvarea unora dintre aceste probleme, prin studiu în clasă şi acţiuni în cadrul şcolii şi comunităţii.
    Prin implementarea proiectului, şcoala poate obţine beneficii de ordin educativ, civic, financiar şi de imagine:
    • implicarea elevilor în activităţi ce au ca scop menţinerea unui mediu sănătos şi curat în şcoală, în curtea şcolii şi în spaţiul aferent unităţii şcolare;
    • formarea, la elevul de astăzi, a unor deprinderi şi abilităţi ecologice, caracteristice viitorului cetăţean educat în spirit ecologic, de mâine;
    • obţinerea unor fonduri suplimentare, pentru susţinerea proiectului, prin valorificarea deşeurilor;
    • utilizarea judicioasă a apei şi a curentului electric în şcoală;
    • popularizarea activităţilor şcolii prin diverse mijloace: work-shop-uri tematice, postere, albume, expoziţii, dar şi prin implicarea comunităţii locale, mass-mediei, autorităţilor locale şi a organismelor care se ocupă cu problemele de mediu;
    • colaborarea mai strânsă între elevi, părinţi şi cadrele didactice;
    • realizarea unor legături cu şcoli din ţară şi de peste hotare, care au preocupări asemănătoare;
    • încurajarea iniţiativei şi autoorganizării elevilor pentru identificarea unor disfuncţionalităţi, găsirea de soluţii şi îndeplinirea unor sarcini, care pot soluţiona anumite probleme de mediu;
    • obţinerea statutului de Eco-Şcoală şi a steagului verde, ca o recunoaştere a implicării şcolii în rezolvarea problemelor de mediu.
     
    II. COMITETUL ECO-ȘCOALA
     
    Comitetul este alcătuit din persoane (elevi, cadre didactice, specialişti, părinţi) care iubesc natura în toată diversitatea ei, conştientizând necesitatea protejării şi conservării acesteia şi care sunt dispuse să îşi împărtăşească experienţele.
     
    1. Reprezentantul conducerii şcolii: profesor Cristina Simirad
    2. Cadre didactice:
    • coordonatori proiect – Laura Prisacaru – profesor biologie;
    •                                  - Carmen Coca Rusu - profesor invatamant primar
    • membri:
      • Dumitru Anton – profesor educatie fizica;
      • Oiste Viorica – învăţător;
      • Asandei Silvia- invatator
      • Botezatu Roxana- prof. invatamant primar
      • Cristina Branzila – profesor de matematică;
      • Olesia Danilov – institutor;
      • Lăcrămioara Gabor – institutor;
      • Boureanu Elena- institutor
      • Burlacu Laurentiu – profesor informatică;
      • Bobirca Mihaela- profesor religie;
      • Roxana Melinte – profesor limba română;
      • Iftemi Daniela- profesor limba romana
      • Iancu Gabriela – profesor geografie;
      • Bardita Ecaterina - profesor lb. franceza
      • Farcas Amalia- prof. invatamant primar
      • Murgescu Daniela - profesor fizica.
      • Vlaiduc Carmen- profesor de sprijin
    • colaboratori: toate cadrele didactice din şcoală.
     
    3. Reprezentanţi ai părinţilor
    • Ionela Iordache Ţiroiu – preşedintele Asociaţiei Părinţilor Şcolii „Gheorghe I. Brătianu” Iaşi
    • Daniel Cazacu
    • Vasile Olănescu
    4. Reprezentanţi ai autorităţilor locale
    • Primăria municipiului Iaşi – Elena Farca, şef serviciu Relaţii internaţionale şi parteneriate europene;
    • Consiliul local Iaşi:
      • Corina Chiriac – consilier municipal;
    • Agenţia pentru Protecţia Mediului Iaşi – director, inginer Dănuț Pirchiu;
    • Inspectoratul Şcolar al Judeţului Iaşi:
      • Andrici Liliana – inspector biologie;
      • Alla Apopei – inspector activitate educativă;
    5. Reprezentanţi ai administraţiei şcolii – Iolanda Rotaru, administrator
    6. Alte persoane
    • specialişti în probleme de mediu
      • Ion Apostol – inginer, director S.C. Salubris S.A.;
      • Cătălin Tănase – Conferenţiar doctor, director Grădina Botanică „A. Fătu” Iaşi;
    • reprezentanţi ai elevilor
      • Bunduc Andreea cl. pregatitoare A
      • Arcana Ioana cl. pregatitoare B
      • Codreanu Miruna cl. I A
      • Merticariu Dana cl. I B
      • Rusu Maria cl.a II A
      • Farcas Eduard cl. a II a B
      • Parvan Mario cl. a III a A
      • Simirad Sabina cl. a III a B
      • Milies Bianca cl. a IV a B
      • Apachitei Alice cl. a Va A
      • Iriciuc Donatela cl. a V a B
      • Mihai Ilinca- cl. a VI a A
      • Ilie Tudor- cl. a VI-a B
      • Brem Alexandra- cl. a VII a A
      • Pirtac Magda- cl. A VII a B
      • Chelaru Anda- cl. A VII a C
      • Boca Miriam- cl.a VIII a A
      • Andrici Costina- cl. a VIII a B
    •  Alti membri:
      • Simona Clapon – asistent medical;
      • Fodor Andreea – bibliotecar;
      • Elis Maisner – contabil;
      • Iolanda Rotaru – administrator;
      • Georgeta Ungureanu – secretar.
    • sponsori:
      • S.C. Cancel Emy;
      • S.C. Citadin S.A. Iaşi;
      • Clubul Rotary Iaşi;
      • Saria Soft Design;
      • S.C. Flux SRL
     
    7. Atribuţiile şi responsabilităţile comitetului
    • profesor Cristina Simirad, director – reprezentantul Şcolii „Gheorghe I. Brătianu” Iaşi în relaţia cu instituţiile şi autoritaţile locale şi cu comunitatea în ansamblu.
    • profesor Laura Prisacaru  si profesor Carmen Coca Rusu– coordonatorii programului Eco-Şcoala:
    • realizează documentaţia proiectului;
    • asigură managementul activităţilor, monitorizarea rezultatelor, diseminarea informaţiilor;
    • păstrează contactul cu finanţatorii proiectului;
    • întocmeşte rapoarte către finanţatori;
    • asigură comunicarea între persoanele implicate în program, legătura cu părinţii, mass media, autorităţile locale;
    • păstrează legătura cu grupurile creativ-resursă;
    • coordonează work-shop-urile tematice.
      • profesor Branzila Cristina – responsabil concursuri şcolare din programul Eco-Şcoala;
      • Profesor  Boureanu Elena– responsabil elaborare Eco-cod, postere, fly-ere necesare programului;
      • Invatator Oiste Viorica si Profesor Botezatu Roxana - responsabil organizare expoziţii;
      • Institutor Olesia Danilov – responsabil cu igiena şcolii, programarea echipelor de monitorizare şi evaluare a stării de igienă a şcolii;
      • Institutor Lăcrămioara Gabor  si profesor Farcas Amalia- responsabili organizare “ Coltul verde”;
      •  Profesor Anton Dumitru – responsabil ecologizare spaţiu şcolar şi monitorizare concurs Eco-clasa;
      • Profesor Murgescu Daniela si profesor Bardita Ecaterina- responsabili realizare, aplicare, prelucrare teste, realizare de studii Eco privind curtea, sălile de clasă, spaţiul verde al şcolii;
      • Invatatori Asandei Silvia si Damir Emilia– responsabili confecţionare panouri Eco, coşuri de colectare selectivă a deşeurilor, colectare deşeuri, întreţinere spaţii verzi;
      • Profesor Burlacu Laurentiu – realizarea paginii web Eco-Școala în site-ul şcolii şi actualizarea permanentă;
      • Profesor Roxana Melinte si profesor Ifteme Daniela – responsabili elaborare referate, eseuri şi diseminarea informaţiilor în revista şcolii;
      • Profesor Iancu Gabriela – responsabil planificare teme Eco în orele de consiliere şi orientare vocaţională;
      • Profesor Carmen Vlaiduc – responsabil implicarea şi sprijinirea elevilor cu dizabilităţi în activităţi specifice, în concordanţă cu particularităţile psiho-individuale ale acestora;
      • Profesor Nedelcu Gabriela, bibliotecar Fodor Andreea -- responsabili organizarea şi coordonarea work-shop-urilor tematice.;
      • Administrator Iolanda Rotaru – responsabil achiziţii materiale necesare programului, asigurare unelte necesare igienizării spaţiului şcolar, întreţinere spaţii verzi, predare – vânzare deşeuri colectate;
      • Contabil Elis Maisner – responsabil buget program Eco-Şcoala;
      • Colaboratorii – realizează work-shop-urile de informare şi sensibilizare, precum şi întâlnirile grupurilor creativ-resursă; vor facilita parteneriatele cu factorii de decizie ai Iaşiului; oferă în permanenţă suport echipei de implementare a proiectului;
      • Eleva Mihai Ilinca – reprezentantul elevilor în comisia de colectare a deşeurilor;
      • eleva Apachitei Alice – responsabil diseminare informaţii în rândul elevilor, la panoul Eco, în revista şcolii.
     
    III. ANALIZA PROBLEMELOR DE MEDIU
     
    • Identificarea problemelor de mediu cu care se confruntă societatea, a eforturilor privind protecţia şi conservarea mediului – discuţii şi dezbateri cu persoane abilitate în domeniu:
    • dezbatere cu elevii şcolii: invitaţi – ing. Dănuț Pirchiu (directorul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Iaşi), conf. dr. Cătălin Tănase (directorul Grădinii Botanice „A. Fătu” Iaşi), ing. Ion Apostol (directorul S.C. Salubris S.A.);
    • Stabilirea problemelor de mediu cu care se confruntă şcoala, comunitatea şcolară, comunitatea locală:
    • responsabilizarea elevilor privind problemele concrete din şcoală – deşeurile, risipa resurselor naturale (apa, energia electrică), poluarea;
    • implicarea elevilor în stabilirea măsurilor concrete de protecţie a mediului în şcoală şi comunitate;
    • colectarea selectivă a deşeurilor, valorificarea acestora;
    • amenajarea spaţiului verde al  şcolii;
    • îmbunătăţirea stării de igienă a spaţiului şcolar.
    • Corelarea rezultatelor cu capacitatea şcolii de a rezolva o parte din problemele identificate, cuprinderea lor în planul de acţiune Eco-Şcoala:
    • introducerea temelor de protecţie şi conservare a mediului în orele de consiliere;
    • colectarea şi reciclarea deşeurilor, valorificarea lor şi utilizarea fondurilor în scopuri educative;
    • dezvoltarea la elevi a abilităţilor practice, a simţului estetic (amenajarea colţului Eco al clasei, amenajarea şi întreţinerea spaţiului verde al şcolii, păstrarea stării de curăţenie a şcolii);
    • informarea comunităţii şcolare şi locale (site-ul şcolii, panoul Eco, afişe şi postere în clase şi pe holurile şcolii, articole în revista şcolii, în presa locală);
    • organizarea de prezentări, work-shop-uri, expoziţii pe teme ecologice.
     
    IV. PLANUL DE ACȚIUNE
     
    Obiective generale:
    1. crearea unui curent de opinie favorabil dezvoltării conştiinţei ecologice, menit să schimbe comportamentul şi mentalitatea la nivel individual şi colectiv;
    2. colectarea separată a deşeurilor de hârtie şi a PET-urilor;
    3. stimularea creativităţii şi iniţiativei personale şi colective.
    Obiective specifice:
    1.1. modificarea mentalităţii actuale conform căreia rezolvarea problemei deşeurilor este doar responsabilitatea autorităţilor și a ONG-urilor de mediu;
    1.2. conştientizarea rolului pe care îl poate avea fiecare dintre noi în diminuarea problemei deşeurilor, aplicând soluţii simple, la îndemâna tuturor;
    1.3. crearea unui cadru educaţional adecvat şi a unui colectiv de formatori capabili să susţină un proces educaţional de lungă durată privind problematica deşeurilor;
    2.1. amplasarea în fiecare sală de clasă a unor coşuri speciale pentru colectarea hârtiei şi a unor containere pentru PET-uri;
    2.2. crearea, în rândul elevilor, a obişnuinţei de colectare separată a deşeurilor;
    2.3. identificarea unor firme interesate de preluarea deşeurilor colectate în şcoală;
    2.4. încheierea de contracte de colaborare cu firmele respective;
    2.5. folosirea fondurilor obţinute din strângerea deşeurilor pentru nevoile imediate ale şcolii;
    3.1. dezvoltarea spiritului de echipă şi creşterea gradului de interrelaţionare la nivel de grup;
    3.2. iniţierea şi derularea unor activităţi extracurriculare pe teme de protecţie a mediului;
    3.3. utilizarea materialelor reciclabile pentru crearea unor produse precum colaje, costume, felicitări, jucării etc.
    3.4. valorificarea produselor realizate prin: expoziţii, tombole, donaţii, parade;
    3.5. evidenţierea şi recompensarea celor mai originale creaţii.
     
    Proiectul are ca scop colectarea selectivă a deşeurilor şi utilizarea acestora în diverse activităţi educative şi extracurriculare.
     
    ACTIVITĂȚILE PROIECTULUI
    1. Formarea formatorilor
    • Prin 3 sesiuni, fiecare cu o durată de 2 ore, desfăşurate o dată pe săptămână, se va realiza instruirea cadrelor didactice şi a unui grup de elevi (reprezentanţi din toate clasele) privind tipurile de deşeuri şi impactul acestora asupra mediului, sănătăţii şi vieţii. Se va prezenta legislaţia română şi cea europeană privitoare la recuperarea şi valorificarea materialelor refolosibile. Instruirea va consta într-un curs prezentat de iniţiatorii proiectului. Un criteriu de selecţie va fi angajamentul de a participa pe termen lung la acest program. Instruirea va avea un caracter interactiv şi interdisciplinar, urmărind ca transferul de informaţii, abilităţi şi metode să aibă loc nu numai între formatori şi cursanţi, ci şi doar între cursanţi.
    Termen: luna I
    Răspund: prof. Laura Prisacaru si prof. Carmen Coca Rusu
     
    2. Educaţia ecologică privind problematica de mediu din şcoală
    • Cadrele didactice şi elevii instruiţi vor aplica metodele şi cunoştinţele însuşite la cât mai multe discipline (biologie, geografie, chimie, educaţie civică, diriginţie), dar şi cu ocazia unor activităţi extracurriculare: cercuri tematice, excursii, activităţi de curăţire a unor zone din perimetrul şcolii.
    Termen: pe toată durata proiectului
    Răspund: înv. Silvia Asandei si profesor Bobarca Mihaela
    • Vor fi elaborate materiale educaţionale care să vină în sprijinul proiectului: postere afişate în sălile de clasă şi pe holuri, pliante şi fly-ere, se vor publica articole în revista şcolii.
    Termen: la fiecare două luni
    Răspund: prof. Roxana Melinte si prof. Ifteme Daniela
    • Se va organiza un club ecologic în şcoală, care, împreună cu Consiliul elevilor, va fi promotorul activităţilor extraşcolare.
    Termen: luna III
    Răspunde: prof. Boureanu Elena
    • Se va amenaja un cabinet de ecologie.
    Termen: luna X
    Răspunde: prof. Laura Prisacaru
     
    3. Organizarea sistemului propriu de colectare separată a deşeurilor de hârtie şi a PET-urilor
    • Organizarea unui sistem de colectare separată a deşeurilor din şcoală.
    Termen: luna I
    Răspunde: adm. Iolanda Rotaru
    • Aplicarea acestui sistem sub îndrumarea formatorilor; toţi elevii vor fi implicaţi activ.
    Termen: începând cu luna II
    Răspunde: invatator Asandei Silvia
    • Asigurarea dotărilor minime necesare colectării în şcoală atât a maculaturii, cât şi a PET-urilor.
    Termen: luna I
    Răspunde: prof. Dumitru Anton
    • Antrenarea elevilor în concursuri de colectare.
    Termen: luna III, luna VI, luna IX, luna XII
    Răspunde: instit. Lăcrămioara Gabor
     
    4. Încheierea contractelor de colaborare cu firmele specializate în colectarea deşeurilor
    • Iniţiatorii proiectului vor lua legătura cu firmele specializate în colectarea deşeurilor de hârtie şi a PET-urilor şi vor încheia contracte de parteneriat cu acestea.
    Termen: luna I
    Răspunde: instit. Olesia Danilov
    • Se va stabili un grafic de ridicare a deşeurilor colectate în şcoală.
    Termen: luna I
    Răspunde: profesor Farcas Amalia
     
    5. Realizarea de activităţi extracurriculare
    • Elevii şi profesorii şcolii vor fi implicaţi activ în realizarea de concursuri, dezbateri, work-shop-uri, parade etc.
    Termen: permanent
    Răspunde: prof.Nedelcu Gabriela, bibliotecar Fodor Andreea;
     
    6. Utilizarea fondurilor obţinute în urma valorificării deşeurilor
    • Fondurile obţinute vor fi folosite în achiziţionarea de materiale didactice, cărţi pentru bibliotecă, acordarea de premii, activităţi extracurriculare.
    • O parte din fonduri va fi utilizată în scopul derulării în continuare a proiectului.
    Termen: începând cu luna III
    Răspunde: cont. Elis Maisner
     
    7. Realizarea paginii Eco-Şcoala pe site-ul şcolii
    • Reactualizare lunară a paginii.
    Termen: luna VII
    Răspunde: prof.Burlacu Laurentiu, institutor Olesia Danilov.
     
    8. „Anul 2015 – anul Eco-Brătianu”
    • Realizarea raportului activităţilor desfăşurate în cadrul programului Eco-Şcoala, bilanţul rezultatelor obţinute.
    Termen: luna XI, luna XII
    Răspunde: prof. Laura Prisacaru
    Notă: Orice propunere de activitate venită din partea elevilor, a cadrelor didactice, a părinţilor sau a reprezentanţilor autorităţilor locale va fi binevenită şi inclusă în programul activităţilor.
     
    Locaţia: proiectul se va desfăşura în incinta Şcolii „Gheorghe I. Brătianu”, str. Ciornei, nr. 18-20, Iaşi, tel/ fax: 0332/ 108 201.
    Durata: 12 luni, cu posibilitatea prelungirii.
     
    V. MONITORIZAREA ȘI EVALUAREA (ÎNREGISTRAREA ȘI MĂSURAREA PROGRESULUI)
     
    Monitorizarea şi evaluarea acţiunilor este realizată de echipe mixte (elevi şi cadre didactice), care urmăresc, ca direcţii principale:
    • întreţinerea curăţeniei claselor şi a holurilor şcolii;
    • păstrarea şi întreţinerea spaţiului verde din curtea şcolii;
    • colectarea selectivă a deşeurilor;
    • stimularea prin premii a câştigătorilor concursurilor desfăşurate.
    Evaluarea nivelului de informare a elevilor se va face prin chestionare ce vor fi completate de aceştia.
    Un factor important care va releva eficienţa programului îl va constitui însuşi modul de punere în practică a informaţiei oferite în cadrul activităţii demonstrative de colectare separată a deşeurilor.
    Se va urmări reacţia grupurilor ţintă, mesajul proiectului, viteza de implementare a sistemului la diferite nivele, persistenţa în timp a acestuia.
    Un feed-back important va fi furnizat chiar de către firmele care se ocupă de gestionarea deşeurilor.
    Rezultatele acestei monitorizări, efectuată periodic, vor sta la baza planificării activităţilor ulterioare şi la adaptarea campaniei din timp, astfel încât să se atingă într-un grad cât mai ridicat obiectivele proiectului.
    Evaluarea financiară va da măsura în care programul se dovedeşte a fi viabil. Se va realiza bilanţul de venituri şi cheltuieli a programului Eco-Şcoala şi va fi prezentat pe panoul Eco şi pe site-ul şcolii, pentru ca elevii să conştientizeze demersul întreprins.
    ANALIZA SWOT
    PUNCTE TARI PUNCTE SLABE OPORTUNITAŢI AMENINŢĂRI
    1. numărul mare de elevi cu abilităţi practice
    2. gradul corespunzător de curăţenie şi estetică al şcolii
    3. cadrele didactice cu preocupări pentru menţinerea igienei şi esteticii şcolii prin activităţi cu elevii
    1. nivelul educaţional modest al elevilor şi al familiilor acestora
    2. neimplicarea unor elevi în păstrarea igienei şi a esteticii claselor
    3. lipsa unui spaţiu special pentru depozitarea deşeurilor
    1. apartenenţa la U.E.
    2. necesitatea creşterii conştiinţei sociale privind: cunoaşterea şi respectarea legilor europene şi valorificarea superioară a resurselor naturale, eliminarea poluării
    1. cantităţi mici de deşeuri
    2. activitate neremunerată pentru cadrele didactice
    3. preţ mic al deşeurilor colectate (motivaţie slabă)
     
    VI. CURRICULUM
     
    Educaţia pentru mediu constituie o prioritate în formarea tinerilor, fiind implementată în programa şcolară la următoarele discipline de învăţământ: geografie, chimie, biologie, fizică, educaţie civică, matematică, tehnologie, consiliere şi orientare, dar şi la disciplinele opţionale.
    Având în vedere că niciun demers educativ nu este suficient dacă nu are aplicabilitate practică, toate comisiile metodice din şcoală se vor implica în acţiunile propuse:
    • Comisia Învăţătorilor:
    • confecţionează obiecte şi materiale didactice din deşeuri;
    • realizează expoziţii cu lucrări ale elevilor cu tematică ecologică;
    • confecţionează cuiburi artificiale pentru păsări şi panouri pentru spaţiul verde al şcolii;
    • plantează pomi în curtea şcolii;
    • Catedra de Limbă şi comunicare:
    • monitorizează concursurile şcolare;
    • realizează momente Eco în activităţile extraşcolare (de exemplu, Ziua Şcolii);
    • articole Eco în revista şcolii şi în presa locală;
    • postere ecologice în sălile de clasă şi pe holurile şcolii;
    • Catedra de Ştiinţe:
    • monitorizează şi evaluează activităţile programului Eco-Şcoala;
    • elaborează regulamentele concursurilor, monitorizează şi evaluează desfăşurarea acestora, stabileşte echipele de jurizare;
    • realizează atelierele de studiu şi conferinţele din cadrul programului Eco-Şcoala;
    • Catedra de Informatică:
    • asigură diseminarea informaţiilor;
    • realizează şi imprimă diplomele pentru concursurile din planul de activităţi;
    • monitorizează şi evaluează activităţile ecologice din şcoală: tabele, grafice, premii;
    • realizează pagina Eco-Şcoala pe site-ul şcolii;
    • prelucrează fotografii şi filme realizate în timpul activităţilor programului;
    • Catedra Om şi societate:
    • realizează studiul privind problemele ecologice cu care se confruntă şcoala;
    • se implică în realizarea de desene pe teme ecologice;
    • redactează, împreună cu elevii, Eco-Codul;
    • pregăteşte activitatea “Ziua drepturilor omului”;
    • Catedra de Educaţie fizică şi sport:
    • competiţii sportive cu caracter ecologic;
    • plantarea de pomi în curtea şcolii;
    • participarea la activităţi de voluntariat organizate de ISJ şi Primăria Iaşi;
    • realizarea de expoziţii pe teme ecologice în incinta şcolii;
    •  
    • Catedra de Arte:
    • realizează postere şi expoziţii pe holurile şcolii;
    • se implică în realizarea de desene şi momente artistice, pe teem ecologice;
    • confecţionează articole de îmbrăcăminte din materiale reciclabile, pentru Parada Eco;
    • Comisia diriginţilor:
    • introduce în planificarea semestrială a câte două ore de educaţie ecologică;
    • monitorizează concursul Clasa Eco – frumoasă şi curată;
    • iniţiază şi monitorizează realizarea colţului Eco în sala de clasă.
     
    VII. INFORMAREA ȘI IMPLICAREA COMUNITĂȚII ȘCOLARE ȘI A COMUNITĂȚII LOCALE
     
    Informarea şi implicarea comunităţii şcolare se va realiza prin:
    • amenajarea panoului Eco-Brătianu:
    • afişarea obiectivelor programului;
    • acţiunile întreprinse;
    • rezultatele obţinute;
    • legislaţie ecologică;
    • construirea paginii Eco-Brătianu pe site-ul şcolii:
    • toată documentaţia programului Eco-Şcoala;
    • acţiunile realizate: imagini, reportaje, comentarii etc.
    • inserarea paginii Eco în revista şcolii:
    • apariţii pe teme de protecţia mediului;
    • eseuri Eco ale elevilor;
    • reportaje şi fotografii de la activităţile desfăşurate;
    • creaţii literare pe teme ecologice;
    • clasamente şi premianţi la concursurile din program;
    • reportaje în ziarele locale şi la posturile de radio locale;
    • desfăşurarea sesiunii de referate şi comunicări ale elevilor şi cadrelor didactice pe teme ecologice, invitând şi alte şcoli ieşene;
    • organizarea unei zile de acţiune cu implicarea întregii şcoli: Ziua Mondială a Curăţeniei.
    VIII. ECO-CODUL
     
    Sloganul nostru„Cu deşeuri reciclate, viaţa noastră-i mai bogată!”
     
    „O casă/ clasă curată înseamnă confort şi sănătate. Frumuseţea locului în care trăieşti/ înveţi îţi aduce satisfacţii şi bucurii. Pământul este adevărata ta casă! Păstrează-l curat, ca să fii mulţumit şi fericit!”
     
    „Consumă mai puţin şi vei fi cel mai bun prieten al naturii. Pământul dispune de rezerve limitate. Din consum rezultă deşeuri, iar acestea îmbolnăvesc natura.”
     
    „Refoloseşte, pentru a utiliza cât mai puţin din energia convenţională. Vei proteja astfel mediul!”
     
    „Reciclează deşeurile! Astfel te ajuţi pe tine şi pe cei apropiaţi, dar mai ales mediul în care trăieşti.”
     
    „Plantează un copac; cu siguranţă nu îl vei rupe mâine. Eşti liber să protejezi sau să distrugi. Alege!”
     
    „Depozitează corespunzător deşeurile. Nu le arunca la întâmplare. Protejează mediul, nu îl distruge!”
     
    „Natura te îmbrăţişează cu dragoste. Iubeşte-o şi tu şi protejeaz-o acum, cât nu e prea târziu! Dragostea, frumuseţea şi generozitatea naturii sunt necondiţionate. Învaţă să le respecţi!”
     
    „Natura este casa tuturor! Nu avem unde pleca de aici. Nu uita! Iubeşte natura mai mult decât pe tine însuţi! Fii aliatul naturii, nu duşmanul ei!”
     
    „Apa înseamnă viaţă. Protejează apele de substanţe chimice, pentru a avea o viaţă sănătoasă!”
     
    „Te gândeşti că eşti prea mic pentru o sarcină aşa de mare?! Contează că nu eşti singur! Fii parte din mulţimea prietenilor naturii!”
     
    IX. FLEXIBILITATEA SCHEMEI
     
    Impactul educativ al programului Eco-Şcoala este incontestabil prin caracterul său interdisciplinar, deoarece contribuie la formarea personalităţii copilului în plan moral, educându-l ca aliat al naturii.
              A progresa nu înseamnă neapărat eradicarea ignoranţei, dar ignoranţa generează atitudini iresponsabile faţă de mediu şi resursele sale. A fi civilizat, a trăi astfel, trebuie să includă automat creşterea responsabilităţii faţă de mediu.
    Programul Eco-Şcoala îşi propune educarea acestei atitudini responsabile, pornind de la gesturi aparent nesemnificative, cum ar fi, de exemplu, păstrarea curăţeniei în mediul apropiat prin depozitarea corectă a deşeurilor, mergând până la implicarea în acţiuni de amploare, cu scopul sensibilizării societăţii faţă de problematica mediului. (Buturuga mică răstoarnă carul mare!)
              Elevii de azi sunt viitorii cetăţeni europeni de mâine şi prin acest program învaţă încă de pe acum ce înseamnă implicarea.
              Aşadar, programul Eco-Şcoala îi va învăţa pe elevi ABC-ul dragostei pentru mediu, precum şi necesitatea protejării şi conservării acestuia.
     
    X. REZULTATELE PE TERMEN LUNG IMPUSE DE PROGRAM
     
    Programul Eco-Şcoala promovează:
    • conştientizarea relaţiilor de interdependenţă om – mediu;
    • responsabilizarea prin integrarea în cotidian a principiului I din Carta Pământului, privind respectul şi protecţia vieţii;
    • conştientizarea problemelor de mediu, ca problematică majoră a lumii contemporane şi consecinţă a iresponsabilităţii societăţii;
    • formarea de atitudini şi valori pozitive faţă de mediu, prin utilizarea durabilă a resurselor naturale şi protejarea pe termen lung a resurselor de apă;
    • educarea obişnuinţelor consumatorului prin managementul deşeurilor şi reciclarea, refolosirea acestora;
    • creşterea gradului de implicare în problemele comunităţii locale, vizând protecţia şi conservarea mediului, prin implicare în rezolvarea problemelor de mediu cu care se confruntă şcoala;
    • interrelaţionarea şi mobilitatea elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice, cu accent pe schimbul de informaţii şi experienţe;
    • implementarea şi promovarea unui mod de viaţă consecvent, în scopul protejării mediului.
     
    Impactul pe termen scurt:
    • economisirea energiei electrice, a apei şi hârtiei;
    • valorificarea deşeurilor;
    • implicarea autorităţilor în lupta împotriva poluării;
    • conştientizarea rolului şcolii în schimbarea mentalităţilor şi în promovarea unui stil de viaţă sănătos;
    • implicarea comunităţii locale în activităţile programului.
     
    Impactul pe termen lung:
    • educarea în spirit ecologic a elevilor, a familiilor acestora şi a celorlalţi adulţi din comunitatea locală;
    • realizarea unor colaborări de durată între instituţii;
    • diminuarea procesului de degradare a mediului;
    • implicarea factorilor de decizie în viaţa comunităţii;
    • dezvoltarea unui spirit de iniţiativă de tip „semnal de alarmă” în rândul beneficiarilor direcţi (elevii Şcolii „Gheorghe I. Brătianu” Iaşi).
     
    XI. POTENȚIALUL PROGRAMULUI DE A ACȚIONA CA UN LIANT ÎN SCOPUL DEZVOLTĂRII UNEI STRATEGII PENTRU EDUCAȚIA ECOLOGICĂ
     
              De când există omul pe Pământ, natura l-a ocrotit, fiindu-i prietenă. Ea l-a respectat, urmându-şi legile, regenerându-se nestingherită. Dacă ne gândim că prietenia este legătura care îi uneşte pe oameni, atunci înţelegem că şi omul trebuie să manifeste respect şi dragoste pentru natură, ca elemente ce constituie realitatea înconjurătoare. Pentru a fi prietenul ei trebuie să adopţi un comportament ecologic, să o ocroteşti menţinând curăţenia şi îngrijind frumuseţile ei, oriunde te-ai afla. Ocrotind natura, ne ocrotim pe noi înşine!
              Din cauza intervenţiei nechibzuite a omului, natura este astăzi în pericol. Poluarea ameninţă prezentul şi viitorul omenirii. Omul trebuie să îşi lege interesele de regulile naturii, să gândească şi să acţioneze în conformitate cu acestea. Grija privind starea mediului înconjurător, înţelegerea necesităţii unei atitudini conştient ecologice presupune modificarea angajamentului şi a modului comportamental.
              Se impune astfel ca, încă de la vârste mici, copiii să fie educaţi în spiritul unei atitudini pozitive faţă de mediul înconjurător, în vederea formării ulterioare a conştiinţei şi comportamentului ecologic, favorabile unui stil de viaţă sănătos – mental, emoţional, fizic şi socio-moral. Savoir-faire-ul se dezvoltă în direcţia acţiunilor concrete asupra mediului.
    O şcoală cu un mediu educaţional prietenos este un loc primitor, în care copiii vin cu drag, pentru că este curat şi plin de culoare, pentru că se simt ajutaţi şi protejaţi. Educaţia relativă la mediu urmăreşte dezvoltarea gradului de conştiinţă şi a simţului responsabilităţii tuturor oamenilor faţă de mediu şi problemele sale.
    Obiectivele vizează în egală măsură cunoştinţele, achiziţia de atitudini, clarificarea valorilor şi demersuri practice. Educaţia ecologică îşi va atinge scopul dacă acţiunile pe care le sugerează elevului au o utilitate imediată, prin intervenţia copilului în situaţii concrete în comunitatea din care face parte (familie, şcoală, cartier).
    Programul Eco-Şcoala ne îndeamnă la reflecţie. Printr-un efort imaginativ se conturează în faţa ochilor noştri imaginea fascinantă a naturii verzi, proaspete şi odihnitoare... cerul curat, apa cristalină unduindu-se zglobiu printre pietre, freamăt de codru... o natură vie ce revigorează suflete şi minţi obosite. Închipuiţi-vă de exemplu, că mergeţi desculţi prin iarba mătăsoasă ce se întinde cât vezi cu ochii, că priviţi admirativ oglinda cerului, întinşi pe un braţ de iarbă abia cosită, sclipiri de aur revărsându-se în cascadă... Oare nu vă simţiţi fericiţi?!
    Un astfel de exerciţiu, repetat ori de câte ori timpul nu ne oferă posibilitatea ieşirii în natură, nu ăşi pierde valabilitatea. Oricât ne-am strădui, prin mijloace moderne, să ne formăm un mediu ambiant cât mai plăcut, cu aer condiţionat, cu lumină difuză şi muzică electronică în surdină, oricât i-am invidia pe cei care trăiesc în oraşe ultrasofisticate, cu certitudine nu pot fi mai fericiţi decât noi!
    În şcoală, existenţa modelelor comportamentale este o necesitate. Înconjurat de profundul respect al cadrului didactic, copilul învaţă să apere natura. De fapt, noi, educatorii, oferindu-le posibilitatea să achiziţioneze şi să aprofundeze cunoştinţe despre sol, apă, aer, vieţuitoare, îi învăţăm să apere viaţa.
    Eco-Şcoala te aşteaptă, dragul meu elev! Te ajută să înţelegi importanţa mediului curat pentru sănătate, te responsabilizează asupra rostului tău în lume.
    Îngrijirea florilor din clasă, plantarea unui copac în curtea şcolii, asigurarea hranei şi oxigenului peştişorilor coloraţi ai acvariului sunt doar câteva exemple de acte ecologice.
    A nu risipi energia electrică şi apa, a nu arunca bucăţelele de hârtie scrisă, gândindu-te la reciclarea ei, iată ce îşi propune să îţi amintească acest program! A nu mai privi ignorant natura invadată de gunoaie, a o proteja, a-ţi insufla o picătură de respect şi dragoste pentru mediul în care trăim, acestea constituie ideile-suport ale Eco-Şcolii.
    Prin urmare, valoarea acestui proiect provine din ideea de a deveni responsabil, de a trăi sănătos, cultivând frumosul în natură, de a asigura, prin gesturi mărunte, viitorul umanităţii.
     
     
    Director,
    Prof. Cristina Simirad                                              Coordonatori proiect,
                                                          Prof. Laura Prisacaru si Prof. Carmen Rusu
     

     
    Căutare
    Calendar
    «  Iunie 2018  »
    LnMrMrcJoiVnSaDm
        123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930
    Sondaj
    Evaluează site-ul meu
    Total răspunsuri: 161
    Vizitatori

    Total online: 1
    Vizitatori: 1
    Utilizatori: 0
    Prietenii site-ului
  • Creaţi un website gratuit
  • Desktop Online
  • Jocuri Online Gratuite
  • Tutoriale Video
  • Toate Tag-urile HTML
  • Kit-uri de Navigator
  • Recomandări
  • Cărţi pentru copii

  • Manuale şi carte şcolară

  • Materiale didactice

  • EduClass

  • Adrese utile
  • ISJ Iasi

  • Ministerul Educatiei

  • Casa Corpului Didactic Iasi

  • A.N.P.C.D.E.F.P.

  • Primăria Municipiului Iaşi

  • Implicare

    fonpc


    Copyright MyCorp © 2018, Găzduire site gratuită — uCoz
    Site realizat și administrat de prof. LAURENȚIU BURLACU